- Elégedett szervezete teljesítményével?
- Versenytársai messze elmaradnak az Ön cégétől vagy folyamatosan egymás piacterében jelennek meg?
- Az a piac, szektor, amelyben az Ön szervezete működik statikus?
- Fel tudja sorolni szervezete 3 legfontosabb célját az elkövetkező 5 évre? És idénre?
- Ha igen, meg tudja mondani, hogy hol tartanak mindezek megvalósításában ebben a pillanatban?
- Történt jelentős, a működésüket érintő piaci változás az elmúlt 12 hónapban? És a szervezetükben?
- Meg tudja mondani, hogy milyen személyiségű a szervezete?
- Üzleti partnerei cserélődnek vagy kapcsolataik hosszú távúak?
Mi a stratégia?
A stratégia a tudatos vezetés tudománya. Szervezeti irányok megadása, célok kitűzése a tulajdonosi elvárásokkal, az erőforrásokkal, a szervezet értékeivel, belső tulajdonságaival és a várható trendekkel összhangban.
Márkaépítés, fenntarthatóság, piacképesség.
Mindezek tudatosan kialakított szinergiája biztosítja azt, hogy egy szervezet hosszútávú működésre legyen képes.
Ugyanakkor nem elegendő, ha kizárólag a vezetők ismerik ezeket és igyekeznek ezek alapján irányítani szervezetüket. A jól kidolgozott stratégia, ahogy a hadviselésben győzelemhez vezet, a szervezet mindennapjait áthatja és biztosítja a kiváló teljesítményt, utat nyitva a fejlődésnek.
Mit tartalmaz ez a tevékenységünk?
-
A szervezeti stratégia kidolgozásához külső szemre van szükség.
Ennek az az oka, hogy belülről sem a pozitív, sem az esetlegesen veszélyt jelentő negatív tényezőket nem tudjuk objektíven felmérni. -
A stratégia kidolgozása hosszabb ideig tartó, akár 4-8 hetet igénylő, folyamat, melyben a cég vezetése is részt vesz, valamint az egyes területek munkatársai is bevonódhatnak.
-
A sikeres stratégiai projekt nemcsak a vezetőség elkötelezettségét jelenti, hanem a munkatársak tudatosságát is növeli, ami a teljesítmény növekedéséhez vezet.
Mikor javasolt?
- Érzékelhető lassulás a működésben.
- Tulajdonos- vagy vezetőváltás.
- Több tulajdonos esetén egy vagy több tulajdonos távozásakor.
- Nem tudjuk hová és/vagy hogyan lépjünk tovább.
- Szervezeti egységek közötti konfliktusok esetén.
- Piaci körülmények változásakor.
- Nem tudjuk megtartani ügyfeleinket, partnereinket.
- Új területet célzunk meg, új tevékenységet
- Láthatóbbak szeretnénk lenni.
Megvalósítás formái?
A hatékony stratégiai projekt mindenképpen a szervezet és vezetősége bevonását igényli, enélkül, gyakorlatilag lehetetlen.
Amennyiben Ön is úgy érzi...
...a teljesítmény fenntartása és növelése, a hosszú távon biztosított, átgondolt működés az Ön és szervezete érdeke...
... itt az ideje a változásnak, vegye fel velünk a kapcsolatot.