Stratégia

Home / Stratégia

 

  • Elégedett szervezete teljesítményével?
  • Versenytársai messze elmaradnak az Ön cégétől vagy folyamatosan egymás piacterében jelennek meg?
  • Az a piac, szektor, amelyben az Ön szervezete működik statikus?
  • Fel tudja sorolni szervezete 3 legfontosabb célját az elkövetkező 5 évre? És idénre?
    • Ha igen, meg tudja mondani, hogy hol tartanak mindezek megvalósításában ebben a pillanatban?
  • Történt jelentős, a működésüket érintő piaci változás az elmúlt 12 hónapban? És a szervezetükben?
  • Meg tudja mondani, hogy milyen személyiségű a szervezete?
  • Üzleti partnerei cserélődnek vagy kapcsolataik hosszú távúak?

 

Mi a stratégia?

A stratégia a tudatos vezetés tudománya. Szervezeti irányok megadása, célok kitűzése a tulajdonosi elvárásokkal, az erőforrásokkal, a szervezet értékeivel, belső tulajdonságaival és a várható trendekkel összhangban.

Márkaépítés, fenntarthatóság, piacképesség.

Mindezek tudatosan kialakított szinergiája biztosítja azt, hogy egy szervezet hosszútávú működésre legyen képes.

Ugyanakkor nem elegendő, ha kizárólag a vezetők ismerik ezeket és igyekeznek ezek alapján irányítani szervezetüket. A jól kidolgozott stratégia, ahogy a hadviselésben győzelemhez vezet, a szervezet mindennapjait áthatja és biztosítja a kiváló teljesítményt, utat nyitva a fejlődésnek.

 

 Mit tartalmaz ez a tevékenységünk?

  • A szervezeti stratégia kidolgozásához külső szemre van szükség.
    Ennek az az oka, hogy belülről sem a pozitív, sem az esetlegesen veszélyt jelentő negatív tényezőket nem tudjuk objektíven felmérni.

  • A stratégia kidolgozása hosszabb ideig tartó, akár 4-8 hetet igénylő, folyamat, melyben a cég vezetése is részt vesz, valamint az egyes területek munkatársai is bevonódhatnak.

  • A sikeres stratégiai projekt nemcsak a vezetőség elkötelezettségét jelenti, hanem a munkatársak tudatosságát is növeli, ami a teljesítmény növekedéséhez vezet.

 

 

Mikor javasolt?

  • Érzékelhető lassulás a működésben.
  • Tulajdonos- vagy vezetőváltás.
  • Több tulajdonos esetén egy vagy több tulajdonos távozásakor.
  • Nem tudjuk hová és/vagy hogyan lépjünk tovább.
  • Szervezeti egységek közötti konfliktusok esetén.
  • Piaci körülmények változásakor.
  • Nem tudjuk megtartani ügyfeleinket, partnereinket.
  • Új területet célzunk meg, új tevékenységet
  • Láthatóbbak szeretnénk lenni.

 

 

Megvalósítás formái?

A hatékony stratégiai projekt mindenképpen a szervezet és vezetősége bevonását igényli, enélkül, gyakorlatilag lehetetlen.

 

 

 

 

Amennyiben Ön is úgy érzi...

...a teljesítmény  fenntartása és növelése, a hosszú távon biztosított, átgondolt  működés az Ön és szervezete érdeke...

... itt az ideje a változásnak, vegye fel velünk a kapcsolatot.